Κυριακή 22 Μαΐου 2016

Μαδρίτη!

Αποτέλεσμα εικόνας για madrid
Με μια μικρή καθυστέρηση, επιστρέφει η συγγραφική μας ομάδα με τα τελευταία της ταξίδια, σε αναζήτηση του νοήματος της ζωής, του σύμπαντος και των πάντων...
Πριν από το ταξίδι στη Μαδρίτη, είχαμε κάνει μια περιοδεία στη βόρια Ελλάδα και διαδόσαμε την αλήθεια μας (ότι όλοι οι άλλοι λένε ψέματα) στις κατά τόπους άπιστες. Πιο συγκεκριμένα, περάσαμε από Καστοριά (πχ πήγαμε στο νυφοπάζαρο μη βγάζετε όμως λάθος συμπεράσματα, κάναμε βόλτα στη λίμνη κτλ), στην Κοζάνη (πχ βόλτα στην κεντρική πλατεία και τσίπουρα σε μεζεδοπωλείο), στάση στο Αμύνταιο και πάσχα στην πόλη του φωτός (Σκύδρα!).
Ας αφήσω την πολυλογία (αν και είμαι καλός σε αυτό το σπορ!), και να πω που πήραμε την πτήση απο Σαλονίκη για Μαδρίτη δια μέσου Αθηνών. Βέβαια, δε φοβόμασταν καθόλου την πτήση, ούτε και όταν η αεροσυνοδός μας είπε ότι ο κυβερνήτης κάνει όλα τα απαραίτητα για να σταθεροποιηθεί το αεροπλάνο και από πίσω της φαινόταν από τη μισάνοιχτη πόρτα ο κυβερνήτης να είναι γονατιστός και να προσεύχεται πανικόβλητος! Γιατί, ακόμα και το σύμπαν να καταρέει εμείς κυκλοφορύμε με τη μπλούζα μας που λέει με μεγάλα φιλικά γράμματα...DON'T PANIC!
Στο αεροδρόμιο μας περίμενε ο απεσταλμένος μας εκεί(μυστικός πράκτορας, τόσο μυστικός που εγω δεν τον ήξερα!) και μας πήγε στο κέντρο της πόλης, στην Plaza Mayor. Πεταχτήκαμε και μια πρώτη βόλτα στη puerta del sol  και μετά πήγαμε στο στούντιο στην Calle relatores όπου μέναμε αυτές τις μέρες. Μετά τη σιέστα (έπρεπε να τηρήσουμε αυτό το τοπικό έθιμο της μεσημεριανής ξεκούρασης!) πήγαμε για φαγητό στην plaza angel στο hostal persal όπου είχε πάρα πολύ κόσμο να τρώει εκεί. Φάγαμε και εμείς λοιπόν (σνίτσελ και κοτόπουλο με κάρυ και κους κους και σπαραγκόσουπα, είναι κάποια που θυμόμαστε) και μετά πήγαμε μια βόλτα στο αρχαιολογικό μουσείο στην προσωρινή του έκθεση για την προϊστορική Μέση Ανατολή(τώρα γιατί πήγαμε στην προσωρινή συλλογή και όχι στο μουσείο παραμένει ένα ανεξιχνίατο μυστήριο, κοίτα όμως το ρολόι σου και βάλε το χεράκι σου στην τσέπη σου εκεί δίπλα στα καβούρια, και θα καταλάβεις!). Μετά κάναμε βόλτα στην plaza chueca και στις πλατείες τις περιοχής Malasana (κάτσαμε σε μια πλατειούλα με αρκετό κόσμο και πήραμε ένα κρασάκι rioja) και μετά πήραμε το μετρό για πίσω. Όλα αυτά την πρώτη μέρα, φαντάσου!
Τη δεύτερη μέρα είχαμε να πάμε στο μουσείο Prado (είδαμε πίνακες από Goya, El Greco Bosch κ.α. πολλούς), μετά πήγαμε για φαγητό στη Συμέλα, την Πόντια αντιπρόσωπο στη Μαδρίτη! Μετά πήραμε το μετρό και πήγαμε βόλτα στην plaza d espagna και στην plaza oriente όπου είδαμε και το ανάκτορο.  Τέλος, πήγαμε στο Tirso de molina για βραδινό κρασάκι!
Την τρίτη μέρα ξεκινήσαμε με βόλτα στο πάρκο buon retiro και καταλήξαμε να πάμε προς το δημαρχείο της πόλης (palazo de cibeles), ανεβήκαμε στον έβδομαδα όροφο όπου είχαμε θέα όλη την πόλη. Να σημειωθεί ότι στην προσοψη του δημαρχείου υπήρχε ένα μεγάλο πανό που έλεγε refugees welcome! Το δημαρχείο είχε πολύ χώρο σε διάφορους ορόφους για το κοινό που μπορούσενα αράξει σε καναπέδες και να έχει για θέα την πόλη! Μετά πήγαμε gran via, την Τσιμισκή της Μαδρίτης! Πήγαμε ακόμα στη sol(είναι πλατεία αυτή, όχι νότα!) και τέλος φάγαμε paella στο huerta bar(πήραμε δυο παέγιες, η μία μάλιστα μαύρη, γιατί δεν είμαστε ρατσιστές!). Μετά σιέστα (κλασικά!) καφές στο θέατρο του Matadero με τα παιδιά και βόλτα περιφερειακά της plaza mayor  σε μικρές πλατειες και στον καθεδρικό του San Francisco, και επίσης βόλτα ως το παλιότερο εστιατόριο του κόσμου(το λέει το βιβλίο γκίνες, όχι εμείς!). Τέλος κρασί και pinchos στο Lamiak (Cava Baja), πέρασμα από τη σκεπαστή αγορά San Miguel  και μετά βουτιά στο κρεβάτι για βραδινό ύπνο.
Τελευταία μέρα πήραμε το πρωί σοκολάτα con churros(κάτι σαν μπαστούνια λουκουμάδες που τα βουτάς στη σοκολάτα!) και πήγαμε επίσκεψη στο Reina Sofia (μουσείο σύγχρονης τέχνης, όπου είδαμε τη Guernica-Picasso, Dali, Santos Un mundo) μετά φάγαμε στο Lavapies (στο αναρχοσυριζαικό Achuri, που θα το μετέφραζε κανείς δίκαια ως... αχούρι!). Μετά ξεκούραση και βόλτα στη La Latina με τη Συμέλλα και προς Callao-Malasana, πήραμε σάντουιτς με καλαμάρια στην Plaza Mayor(κολυμπούσαν τα καλαμάρια μέσα στο λάδι, τόσο που ακόμα και εγώ δε μπόρεσα να το φάω όλο το σάντουιτς!) και κρασί στην taberna Chiquita.
Κάπως έτσι περάσαμε στη Μαδρίτη, μετά πήραμε τα αόρατα άλογα μας και αρχίσαμε να καλπάζουμε στους ουρανούς ώσπου να φτάσουμε στην όμορφη Σαλονίκη. Εκεί πολλά συνέβησαν, αφού κάθε ημέρα είναι μοναδική! Το τελευταίο που συνέβη είναι χθεσινό (τα υπόλοιπα δεν τα αναφέρω όχι γιατί είμαι Λάκων ούτε γιατί είμαι εχέμυθος, απλώς δεν τα θυμάμαι!) που πήγαμε στο Massaya, ένα Συριακό εστιατόριο στη Σαλονίκη, που μας άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις, τόσο από την κουζίνα όσο και από την εξυπηρέτηση! Και σε λίγο θα συνεχιστεί η εξερεύνηση μου στα εστιατόρια της πόλης, αφού θα πάμε στο Ώρα Ελλάδος εγώ με το χαρέμι μου!(ωχ, Γιώργο σε ξέχασα εσένα!)